lördag 18 april 2009

www.europabloggen.se

Sedan några dagar är jag en av två moderater, tillsammans med en del andra av partiernas kandidater, som skriver på www.europabloggen.se

Eva-Britt Svensson (V) har kommenterat ett tidigare inlägg av mig. Det har fått jag själv som Göran Färm (S) att reagera. Färm menar att Svensson ägnar sig åt skitsnack som jämför S med M.

För egen del lyfter jag fram en annan aspekt. Vänsterpartiets vilja att hela tiden markera distans till alla andra avslöjar verkligen oppositionens splittring. S, V och MP tycker verkligen olika. I centrala frågor!

Min slutsats: "Genom att Eva-Britt Svensson och andra vänsterpartister gläder sig åt att slippa rösta som S och M i europaparlamentet har de därmed undergrävt den svenska vänsteroppositionen. Nog så viktigt för en regering är ju att det finns en gemensam utrikes-, försvars-, säkerhets- och inte minst Europapolitik. Medborgarna har både 2009 som 2010 anledning att fråga partierna vilken politik de vill föra, tillsammans med vem och hur allt skall betalas."

Den som är intresserad hittar hela inlägget på: www.europabloggen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar